wtorek, 22 listopada 2016

Kremowe mleko ryżowe, wege bezglutenowe :)











Zachciało się :) mojemu synkowi mleczka ...
choć nie pije mleka, ze względu że jest bezglutenowy i bezmleczny, to mleczko otrzymał : )
No to do roboty :)
tym razem zrobiłam mleczko z białego ryżu, kupowanego luzem na kilogramy.
Ot i cała filozofia :)
bierzemy szklankę ryżu, i gotujemy jak nakazuje producent (15-20 minut) w dwóch szklankach wody.

Do ww. rozklejonego, ciepłego jeszcze ryżu dolałam 3  szklanki ciepłej przegotowanej wody, szczyptę soli, szczyptę cukru i zmiksowałam blenderem ręcznym do uzyskania konsystencji kremu. Następnie ( tu już wg uznania) dodałam 2 szklanki zimnej przegotowanej wody.
Z ww. szklanki ryżu uzyskałam ok. 1,5 litra mleka ryżowego, dość kremowego, który po schłodzeniu w lodówce zastyga na konsystencję jogurtu.
Smaczny do wypicia z "kubeczka", świetnie nadaje się do przygotowania naleśników, jako zastępcze mleko krowie.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz